torsdag 29 januari 2009

Dykning

07.20 gick jag och Lisa iväg till Golden Bay för att möta min transport in till Lanta diver för en dagstur ut till Koh Bida. Lisa gick hem igen till Åsa, Alice och Adam medans jag väntade och väntade och väntade.....Ett telefonsamtal löste det hela: "Sorry Björn, we noticed that you were not on the car....we will send a new one to pick you up"

Detta skulle bli en härlig dag med 2 fina dyk men tyvärr fick jag lära mig en lite läxa. När man har varit dålig i magen ett par dagar bör man inte ägna sig åt alltför fysiska aktiviteter. Det började med lite yrsel och huvudvärk under första dyket men efter lunch och en dryg timmes paus så gick vi ner igen. Huvudvärken kom igen och när jag kom upp på båten efter en timme hade jag världens värsta huvudvärk. Det visade sig att jag var uttorkad och efter lite vätskeersättning och en dos med paracetamol var jag genast bättre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar