lördag 17 januari 2009

Åsa med datorn i knät vid poolen ....

Idag vaknade jag (Åsa) och var fortfarande glad över att jag överlevt gårdagen ! Precis som när jag somnade … Igår försökte nämligen massagetanten vid Lanta Summerhouse ta ihjäl mej med enbart en fotfil Att mina hälar är hemska, spruckna och i behov av filning är ju ingen hemlighet och det påpekade ju hon tydligt när jag tog massage häromdan. Jag tänkte passa på att ta en fotvård nån halvtimme när Adam sov em-sömn och gick över till dem. Vad gör dem sa jag och pekade på två karlar som hade inpackning på fötterna. FootScrub 300bath sa dem. Ok, for me too sa jag. Sen började de fila och fråga mej inte med vad. Mellan flningarna återhämtade hon sej genom att badda fötterna med sprit och det sved eld ! Tänkte att jag säkert hade lite sår efter att jag stigit på stickor, stenar, snäckor mm Hon filade och filade och alla fem tjötade thailändska med varandra, tittade på mej och småflinade. Jag bara tänkte, jag vet – de är hemska. It´s a lot sa bossen En hög med gammalt hälbös ligger nog nedanför sängen tänkte jag. Nu gjorde sprickorna i hälarna väldigt ont. Hon filade i 1h och 20 min. enbart filade ! Thank You sa jag, betalade och tänkte bara – jag kommer dö när jag sätter ner fötterna i gräset och sanden och går 100m hem, utan skor. Försökte hålla god min och sa bara ”it´s okey” när alla fem glodde på mej och flinade … Väl hemma sa jag til Björn att jag behöver inte springa idag, vi kan gå och äta strax…..

Idag visade jag honom hålfoten och det ser ut som om jag klivit i glassplittret av minst 2 sönderslagna singhaflaskor. I hålfoten kan man väl för f…n inte fila lika mycket och intensivt som på hälarna. Ska gå dit och kräva en fri massage snart och den ska inte utföras av henne !!

Hur som helst plågade jag mej i sandalerna idag och gick med Lisa till kompisen Sofis förskola på Lilla Svenska skolan, där vi fick se hennes avdelning fjärilen. På vägen hem gick vi via 7Eleven och köpte jordgubbsyoghurt, bananchips, bananmuffins och 2 mikrofoner till tjejerna. Nu leker de thailändsk singstar och sjunger för alla runt poolen.

Nu har flera familjer åkt hem eller vidare till Koh Muk och Koh Hai, så idag när nya familjer visade sej vid frukosten kände vi oss riktigt bruna fast vi fortfarande är vintergula och inte varit speciellt mycket i solen första veckan.

Igårkväll åt vi middag på Golden Bay Cottage, som tidigare varit en favorit, ihop med Chris och Sofis föräldrar och då mamman är från Brasilien blev vi lite sugna på den delen av världen. Maten var fantastisk och vi åt Baracuda som var 4 ggr så dyr som det vi ätit förrut, men vid valutaomräkning insåg vi att det är 65 kr (270Bath). ;)

Alla tre barnen somnade kl 21 och Alice tog vaggan i natt igen….med måtten som liggdelen på en bäbisliggvagn ungefär…

Nej, baddax ! Det värmer gott här även i skuggan …. Sen blir det en runda själv på stranden, då jag ”tar” lite egen tid idag. Björn åker på dyktur fr 7-19.30 imorgon, så då blir det mindre av det då …..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar